Buongiorno a voi booklovers, ecco la mia TBR di Maggio...
ROMANCE:
1. MAGNOLIA PARKS, JESSA HASTINGS
TRAMA:
She is a beautiful, affluent, self-involved and mildly neurotic London socialite. He is Britain's most photographed bad-boy lothario who broke her heart. But Magnolia Parks and BJ Ballentine are meant to be, and everyone knows it. They're in the stars... just suspended in a strange kind of love that looks like hurting each other a lot of the time: She dates other people to keep him at bay; he sleeps with other girls to get back at her for it. But at the end of their every sad endeavour to get over one another, it's still each other they crawl back to. But their dysfunction is catching up with them, pulling at their seams and fraying the world they've built; a world where neither has to ever let the other go completely. As the cracks start to show and secrets begin to surface, Magnolia and BJ are finally forced to face the formidable question they've been avoiding all their lives: how many loves do you really get in a lifetime?
2. PRIMA REGOLA, NON INNAMORARSI, FELICIA KINGSLEY
TRAMA:
Silvye ha ventisette anni, una madre asfissiante e sogna solo una vita normale, con un lavoro normale. Ma la verità è che la sua vita è tutto meno che normale perché… è una truffatrice. Sì, una truffatrice, figlia di una truffatrice che l’ha istruita alla perfezione nell’arte del furto e dell’inganno. Ci sono solo due cose che Silvye non deve fare: mangiare carboidrati e innamorarsi. A lei, le regole proprio non piacciono: ok vivere senza innamorarsi, ma non senza carboidrati!
C’è invece una persona a cui le regole piacciono moltissimo: Nick Montecristo, affascinante ladro-gentiluomo e astuto genio dell’arte. È un abile stratega, impermeabile ai sentimenti, e non ha mai fallito un solo incarico.
Nick e Silvye sono i prescelti da un ricco ed eccentrico collezionista, per mettere a segno un colpo sensazionale. Peccato che i due si detestino e abbiano qualche conto in sospeso da regolare. Lei è fuoco, lui è ghiaccio. Impensabile lavorare insieme, impossibile dire di no al colpo. Riusciranno Nick e Silvye a passare da rivali a complici, ed evitare che una fastidiosa quanto imprevista attrazione tra loro complichi le cose? Ma sì, in fondo sono due professionisti, basterà rispettare una sola regola…
3. RUCKUS, LJ SHEN
TRAMA:
Per Rosie, Dean Cole è un amore proibito. Nonostante cerchi di vivere ogni istante al massimo, una salute precaria tiene Rosie LeBlanc lontana dagli altri come un muro invisibile, perché lei è consapevole che un giorno tutto potrebbe esserle strappato via. L'unico ragazzo che sia mai stato capace di farla sentire realmente viva è allo stesso tempo l'inesorabile promemoria che l'orologio dentro di lei continua a scorrere. L'unico ragazzo capace di farla sentire realmente viva è un desiderio proibito per Rosie, perché tanti anni prima è stato il fidanzato della sua amata sorella. Per Dean, Rosie LeBlanc è una stella da catturare. Ricco, affascinante e selvaggio, Dean "Ruckus" Cole ha il mondo ai suoi piedi e conosce un solo modo di vivere: senza regole.Il suo equilibrio fatto di eccessi viene sconvolto quando nella sua vita torna l'unica ragazza capace di infiammargli la mente e il cuore, l'unica ragazza a cui abbia mai dovuto rinunciare. Insolente, spavalda, bella da morire, Rosie è come una stella per Dean: fulgida, effimera e inafferrabile nella sua bellezza. Ma ora ha una seconda possibilità per conquistare la sua luce, ed è determinato a non farsela sfuggire. Dean è pronto a una battaglia senza regole, persino se i suoi avversari saranno il destino, il tempo, e i demoni del suo stesso passato.
4. THROTTLED, LAUREN ASHER (RILETTURA)
TRAMA:
Noah Slade is a Formula 1 legend in the making.
Focused. Unapproachable. Ruthless on and off the track.
A man with walls higher than the Grand Canyon.
And my brother's new teammate.
I want more of the prince who disguises himself as the villain.
But while I crave a happy ending, he wants to destroy his.
Maya Alatorre is a forbidden temptation.
An ambitious post-grad I should stay far away from.
And chaos wrapped with a bow.
We're a ticking time bomb, about one wrong move away from exploding.
I want to trip the wire, detonating together in passion and pain.
Because in the end, all's fair in lust and war.
5. COLLIDED, LAUREN ASHER (RILETTURA)
TRAMA:
Liam is Formula 1’s golden boy.
Irresistible. Unattainable. Whisperer of seductive promises.
A closet nerd who reads novels and discusses movie plot holes for fun.
The type of man who should come with a complimentary roll of caution tape.
He wants to strike a deal. Cross off naughty bucket list items together while traveling around the world.
I should say no and walk away.
Instead, we make a bet.
I broke my biggest rule, unwillingly adding a new item to my list while shattering my heart—and friendship—in the process.
6. WRECKED, LAUREN ASHER (RILETTURA)
TRAMA:
𝗝𝗮𝘅
Pills. Alcohol. Adrenaline.
I’m addicted to destructive decisions that numb my pain.
Until one night when I make a catastrophic mistake.
To repair my broken reputation, my team hires Elena—
An overpaid babysitter set on ruining my plans.
She's my damnation disguised as my salvation.
And my newest addiction.
𝗘𝗹𝗲𝗻𝗮
I begged the universe to save me from my financial disaster.
It answered my call with a Formula 1 team desperate for a PR miracle.
One season. One job. One broody British racer.
Except that Jax turns our hotel room into a battleground.
To beat the enemy, I need to find his weaknesses.
What I learn threatens to ruin everything.
Him. Me. Us.
Love is a warzone, and neither one of us plans to surrender
7. REDEEMED, LAUREN ASHER (RILETTURA)
TRAMA:
Santiago Alatorre
One mistake destroys my career.
I go from most eligible bachelor to monster, hiding from the world.
At least until Chloe breaks into my home.
My new fake girlfriend is a temporary fix to my biggest problem.
But as our game changes, so do my feelings.
There’s only one issue stopping me from claiming her.
Me.
Chloe Carter
It all started with a birthday wish, some vodka, and an ancestry kit.
That’s how I end up in Italy, finding my long-lost father.
But one decision lands me a fake boyfriend I don’t want.
The more we pretend, the easier our ruse becomes.
I told myself not to fall in love with a liar like Santiago.
I should have listened.
8. CORPI CELESTI, RIBES HALLEY
TRAMA:
Dopo le ultime rivelazioni, Chloe è assolutamente convinta che lei e Hyade siano due pianeti lontani, entrati in collisione solo un attimo, e destinati ad allontanarsi per sempre.
La passione e l'attrazione non bastano a farle dimenticare che Hyade è un giocatore di basket di fama mondiale, costantemente sotto quei riflettori che lei detesta, abituata com'è a vivere nascosta dietro l'obiettivo della sua macchina fotografica.
Ma Hyade non è un uomo che sa accettare la sconfitta, in campo come nella vita, ed è disposto a tutto pur di conquistare il cuore di Chloe, anche ad aprirsi davvero con qualcuno.
Tuttavia, quando l'amore è sul punto di trionfare, il fato beffardo ha in serbo un ultimo tiro mancino, che mette i due alla prova in un modo che mai avrebbero immaginato. Il sentimento che unisce Hyade e Chloe sarà davvero in grado di sopravvivere a qualunque ostacolo?
9. LOVE ME, LOVE ME, STEFANIA S.
TRAMA:
In seguito all'ennesimo trasferimento della madre, un'artista incapace di fermarsi troppo a lungo nello stesso posto, June White si ritrova a Laguna Beach, in California, ed è costretta ad affrontare l'ennesimo nuovo inizio. Per lei, che alle feste preferisce rintanarsi in camera a guardare documentari true crime su Netflix, farsi degli amici non è facile, soprattutto all'ultimo anno di liceo. Eppure, inaspettatamente, i compagni sembrano prenderla subito in simpatia e cercano di farla sentire benvoluta. Tutti, tranne James Hunter. Bello e dannato, James è il cattivo ragazzo per definizione, dal passato oscuro e tormentato che non fa che alimentare la sua leggenda. È spericolato, maleducato, vive al limite. E incarna ciò da cui June dovrebbe tenersi lontana. Tuttavia, qualcosa in lui le suscita sentimenti contrastanti e la attrae irrimediabilmente. June proverà a conquistare il cuore di James o scoprirà che le differenze tra loro sono insormontabili?
Wattpad e il #booktok hanno una nuova ossessione Love me love me, l'amatissima storia di Stefania S., che è già entrata nel cuore dei lettori, totalizzando milioni di visualizzazioni. Con il loro amore tormentato e passionale, June White e James Hunter sono destinati a diventare una coppia iconica del panorama romance.
10. THE BLACK ROSE, SELENE PIROMALLO
TRAMA:
Lei è una studentessa acqua e sapone, appena arrivata in un nuovo college.
Lui è un ragazzo irresistibile, dal passato tormentato.
Una storia d'amore appassionata, che regala un turbine di emozioni.
«Le sue crepe erano anche le mie.»
Rose è la classica ragazza acqua e sapone, dalla vita tranquilla: ottimi voti, un fidanzato, James, che la ama, una madre un po' assente che in fondo le vuole bene. Al terzo anno, decide di lasciare il college che ha frequentato fino a quel momento per inseguire i suoi sogni e trasferirsi alla Seattle University, a un paio d'ore da casa.
Ed è lì che conosce Harvey, che ha la reputazione di essere l'incarnazione vivente del cattivo ragazzo. Rose sa che i tipi come lui portano solo guai, ma proprio non riesce a stargli lontano. E, a mano a mano che il tempo passa, si rende conto che sotto la maschera che mostra al mondo si cela un animo sensibile, segnato da mille ferite e cicatrici. Rose si trova di fronte a un dilemma: James o Harvey? Stabilità o fascino dell'ignoto?
Rimarrà fedele a se stessa e sceglierà le certezze e la serenità, oppure deciderà di vivere quell'amore che le sconvolge il cuore?
Il primo, imperdibile volume di The Black Rose, l'amatissima storia di Selene Piromallo che, con oltre 1 milione di visualizzazioni su Wattpad, è già una delle più conosciute e condivise sul booktok.
11. LIBERI COME LA NEVE, RITA NARDI
TRAMA:
Nive non ha mai vissuto in un luogo che potesse definire "casa"; sempre sballottata da una città all'altra, come un pacco postale, dalla morte dei suoi genitori è costretta a trasferirsi da un parente diverso. Quando anche l'ultima tutrice, la zia Josephine, muore, l'unica persona che le offre un tetto sulla testa è uno zio alla lontana che Nive neppure conosce, Henry, che però abita dall'altra parte del mondo, in Canada. Nive si sente, ancora una volta, come un pesce fuor d'acqua, costretta a trasferirsi nell'ennesimo posto che è convinta lascerà tra un paio di mesi. La cittadina in cui suo zio Henry vive è piccola e fredda, il clima terribile e gli abitanti inospitali. Primo fra tutti, Hurst Paytah, destinato ad essere il capo di una tribù antichissima di indiani d'America, il quale non sopporta gli stranieri "che portano solo guai", che odiano i suoi amati boschi e le tradizioni che difende a denti stretti. Nive non vede l'ora di compiere 18 anni per essere finalmente libera di andare via. Intanto, Hurst, scontroso e arrogante, si dimostra estremamente bravo nel rendere la sua permanenza un inferno. I due, però, si scopriranno sin troppo simili per odiarsi e per farsi la guerra a vicenda. Uniti da un passato doloroso e dal desiderio di trovare qualcuno che possa accarezzare le proprie ferite, conosceranno il significato della parola "amore". Ma ci sono troppi segreti di cui Nive non è a conoscenza ed il suo passato è più oscuro di quanto pensasse. Alla fine della sua avventura, Nive deciderà di scappare, finalmente libera, o di rimanere a Moongrove, tra i boschi innevati?
FANTASY:
12. SOMETHING STRANGE AND DEADLY, SUSAN DENNARD
TRAMA:
There's something strange and deadly loose in Philadelphia. . . .
Eleanor Fitt has a lot to worry about.
Her brother has gone missing, her family has fallen on hard times, and her mother is determined to marry her off to any rich young man who walks by. But this is nothing compared to what she's just read in the newspaper:
The Dead are rising in Philadelphia.
And then, in a frightening attack, a zombie delivers a letter to Eleanor . . . from her brother.
Whoever is controlling the Dead army has taken her brother as well. If Eleanor is going to find him, she'll have to venture into the lab of the notorious Spirit-Hunters, who protect the city from supernatural forces. But as Eleanor spends more time with the Spirit-Hunters, including the maddeningly stubborn yet handsome Daniel, the situation becomes dire. And now, not only is her reputation on the line, but her very life may hang in the balance.
13. A DARKNESS STRANGE AND LOVELY, SUSAN DENNARD
TRAMA:
Perfect for fans of Libba Bray's The Diviners and Cassandra Clare's The Infernal Devices series, this spellbinding sequel to Something Strange and Deadly delivers a mix of supernatural forces and intense romance, set against the enchanting backdrop of nineteenth-century Paris.
With her brother dead and her mother insane, Eleanor Fitt is alone. Even the Spirit-Hunters—Joseph, Jie, and the handsome Daniel—have fled to Paris. So when Eleanor hears the vicious barking of hounds and sees haunting yellow eyes, she fears that the Dead, and the necromancer Marcus, are after her.
To escape, Eleanor boards a steamer bound for France. There she meets Oliver, a young man who claims to have known her brother. But Oliver harbors a dangerous secret involving necromancy and black magic that entices Eleanor beyond words. If she can resist him, she'll be fine. But when she arrives in Paris, she finds that the Dead have taken over, and there's a whole new evil lurking. And she is forced to make a deadly decision that will go against everything the Spirit-Hunters stand for.
In Paris, there's a price for this darkness strange and lovely, and it may have Eleanor paying with her life.
14. STRANGE EVER AFTER, SUSAN DENNARD
TRAMA:
In the conclusion to the trilogy that Publishers Weekly called “a roaring—and addictive—gothic world,” Eleanor Fitt must control her growing power, face her feelings for Daniel, and confront the evil necromancer Marcus...all before it’s too late.
With supernatural forces, epic romance, and a mysterious Egyptian city, Eleanor and her team are set for an adventure they will never forget.
It has been a tumultuous time for Eleanor Fitt since life as she knew it in Philadelphia came abruptly to an end. Although the Spirit-Hunters Joseph, Jie, and Daniel have helped her survive, Eleanor has lost just about everything.
And now, Jie is missing taken by the evil necromancer Marcus. Eleanor is determined not only to get her back but to finally end this nightmare. To do so, she must navigate the hot desert streets of nineteenth-century Egypt amid the rising Dead, her unresolved feelings for Daniel, and her volatile relationships with Joseph and Oliver, her demon. And it won't be easy. Because Allison, her friend from Philadelphia, has tagged along, becoming strangely entangled in Eleanor's mission.
It will take all of Eleanor's powers of black magic, and all of Daniel's and Joseph's trust, to succeed. But there will be a price.
15. SILVER IN THE BONE, ALEXANDRA BRACKEN
TRAMA:
Tamsin Lark didn’t ask to be a Hollower. As a mortal with no magical talent, she was never meant to break into ancient crypts, or compete with sorceresses and Cunningfolk for the treasures inside. But after her thieving foster father disappeared without so much as a goodbye, it was the only way to keep herself—and her brother, Cabell—alive.
Ten years later, rumors are swirling that her guardian vanished with a powerful ring from Arthurian legend. A run-in with her rival Emrys ignites Tamsin’s hope that the ring could free Cabell from a curse that threatens both of them. But they aren’t the only ones who covet the ring.
As word spreads, greedy Hollowers start circling, and many would kill to have it for themselves. While Emrys is the last person Tamsin would choose to partner with, she needs all the help she can get to edge out her competitors in the race for the ring. Together, they dive headfirst into a vipers’ nest of dark magic, exposing a deadly secret with the power to awaken ghosts of the past and shatter her last hope of saving her brother. . . .
SCI-FI:
16. SEA OF TRANQUILITY, EMILY ST. JOHN MANDEL
TRAMA:
Edwin St. Andrew is eighteen years old when he crosses the Atlantic by steamship, exiled from polite society following an ill-conceived diatribe at a dinner party. He enters the forest, spellbound by the beauty of the Canadian wilderness, and suddenly hears the notes of a violin echoing in an airship terminal--an experience that shocks him to his core.
Two centuries later a famous writer named Olive Llewellyn is on a book tour. She's traveling all over Earth, but her home is the second moon colony, a place of white stone, spired towers, and artificial beauty. Within the text of Olive's best-selling pandemic novel lies a strange passage: a man plays his violin for change in the echoing corridor of an airship terminal as the trees of a forest rise around him.
When Gaspery-Jacques Roberts, a detective in the black-skied Night City, is hired to investigate an anomaly in the North American wilderness, he uncovers a series of lives upended: The exiled son of an earl driven to madness, a writer trapped far from home as a pandemic ravages Earth, and a childhood friend from the Night City who, like Gaspery himself, has glimpsed the chance to do something extraordinary that will disrupt the timeline of the universe.
A virtuoso performance that is as human and tender as it is intellectually playful, Sea of Tranquility is a novel of time travel and metaphysics that precisely captures the reality of our current moment.'
17. SOME DESPERATE GLORY, EMILY TESH
TRAMA:
All her life, Kyr has trained for the day she can avenge the destruction of planet Earth. Raised on Gaea Station alongside the last scraps of humanity, she is one of the best warriors of her generation, the sword of a dead planet.
Then Command assigns her brother to certain death and relegates her to the nursery to bear sons, and she knows she must take humanity's revenge into her own hands. Alongside her brother's brilliant but seditious friend and a lonely, captive alien, Kyr must escape from everything she's ever known. If she succeeds, she will find a universe far more complicated than she was taught and far more wondrous than she could ever have imagined
STORICO:
18. STORIA DEL NUOVO COGNOME, ELENA FERRANTE
TRAMA:
Lila ed Elena hanno sedici anni e si sentono entrambe in un vicolo cieco. Lila si è appena sposata ma, nell'assumere il cognome del marito, ha l'impressione di aver perso se stessa. Elena è ormai una studentessa modello ma, proprio durante il matrimonio dell'amica, ha scoperto che non sta bene né nel rione né fuori.
Le vicende dell'Amica Geniale riprendono a partire da questo punto e ci trascinano nella vitalissima giovinezza delle due ragazze, dentro il ritmo travolgente con cui si tallonano, si perdono, si ritrovano. Il tutto sullo sfondo id una Napoli, di un'Italia che preparano i connotati allarmanti di oggi.
Della trama non anticiperemo niente. Storia e forza della scrittura fanno tutt'uno al punto che ci pare sconveniente guastare al lettore il piacere di leggere sorprendendosi a ogni pagina. Meglio dunque abbandonarsi a Lila ed Elena: conoscerle a fondo, riconoscersi sia nella tendenza alla conformità acquiescente sia nella caparbia determinazione a prendere in mano il proprio destino.
19. YUANFEN, CHIARA SACCUTA
TRAMA:
Venduta come concubina al sanguinoso re dello Stato del Qin, la principessa Ruoxi si ritroverà all’interno del luogo più pericoloso di tutto il palazzo: l’harem del sovrano. Con un passato carico di rimpianti e insidie, cercherà protezione in Hsien, un artista marziale proveniente dallo Stato sottomesso del Wei.
La principessa, però, non sa cosa Hsien le stia nascondendo. Il giovane, infatti, si è recato nello Stato del Qin per un motivo pericoloso: uccidere il re.
Ruoxi si sente in trappola, chiusa in una gabbia che si è costruita da sola, con le sue paure e i suoi doveri. Hsien, invece, vuole essere libero e, poco a poco, comincerà a desiderare di liberare anche lei.
Le strade di Ruoxi e Hsien non potrebbero essere più diverse, tuttavia, lo yuánfèn è imprevedibile. Entrambi finiranno per condividere lo stesso destino, lastricato di sangue e lacrime, a un passo dalla guerra e a un passo dalla morte.
DARK ACADEMIA:
20. GOTHIKANA, RUNYX
TRAMA:
An unusual girl. An enigmatic man. An ancient castle. What could go wrong?
An outcast her entire life, Corvina Clemm is left adrift after losing her mother. When she receives the admission letter from the mysterious University of Verenmore, she accepts it as a sign from the universe. The last thing she expects though is an olden, secluded castle on top of a mountain riddled with secrets, deceit, and death.
An enigma his entire life, Vad Deverell likes being a closed book but knowing exactly everything that happens in the university. A part-time professor working on his thesis, Vad has been around long enough to know the dangers the castle possesses.
And he knows the moment his paths cross with Corvina, she's dangerous to everything that he is.
They shouldn't have caught each other's eye. They cannot be. But a chill-inducing century-old mystery forces them to collide. People have disappeared every five years for over a hundred years, and Corvina is getting clues to unraveling it all, and Vad needs to keep an eye on her.
And so begins a tale of the mystique, the morbid, the macabre, and a deep love that blossoms in the unlikeliest of places.
GRAPHIC NOVEL:
21. LORE OLYMPUS VOL. 3, RACHEL SMYTHE
TRAMA:
"It is natural for a King to be curious about his future Queen. . . ."
All of Olympus--and the Underworld--are talking about the God of the Dead and the sprightly daughter of Demeter. But despite the rumors of their romance, Hades and Persephone have plenty to navigate on their own.
Since coming to Olympus, Persephone has struggled to be the perfect maiden goddess. Her attraction to Hades has only complicated the intense burden of the gods' expectations. And after Apollo's assault, Persephone fears she can no longer bury the intense feelings of hurt and love that she's worked so hard to hide.
As Persephone contemplates her future, Hades struggles with his past, falling back into toxic habits in Minthe's easy embrace. With all the mounting pressure and expectations--of their family, friends, and enemies--both Hades and Persephone tell themselves to deny their deepest desires, but the pull between them is too tempting, too magnetic. It's fate.
This full-color edition of Smythe's original Eisner-nominated webcomic Lore Olympus brings Greek mythology into the modern age in a sharply perceptive and romantic graphic novel.