Buongiorno booklovers, come state? A voi il wrap-up di giugno!
I LIBRI CHE HO LETTO:
1. The Legacy di Elle Kennedy (Hockey Romance; Novella; NA)
A wedding.
A proposal.
An elopement.
And a surprise pregnancy.
Can you guess which couple is which?
Come for the drama, stay for the laughs! Catch up with your favorite Off-Campus characters as they navigate the changes that come with growing up and discover that big decisions can have big consequences…and big rewards.
RATING: 3.75
2. Anya e il suo fantasma di Vera Brosgol (Graphic Novel; Horror; Formazione)
Anya è figli di immigrati. A scuola non ha molti amici e spasima in segreto per un ragazzo che la calcola appena. Un giorno incontra Emily... che è morta quasi un secolo prima. Tra la ragazza e il fantasma nasce una grande, inaspettata amicizia. Un giorno, però, Emily cambia e Anya sente il bisogno di scoprire come sia morta la sua amica. Vincitore dell'Eisner Award 2012, questo primo lavoro di Vera Brosgol ha entusiasmato autori come Neil Gaiman e Scott McCloud, che l'hanno definito un capolavoro. BAO è fierissima di pubblicarlo, in una splendida versione cartonata con debossing ed embossing in copertina, per valorizzare il magnifico design di questo prezioso romanzo grafico.
RATING: 3.75/5
3. Steel Princess di Rina Kent (Dark Romance; Adult)
A seguito di un’esperienza traumatica, i sogni che accompagnano Elsa sin da bambina cominciano a sembrare sempre più simili a dei veri e propri ricordi.
Aiden, nel frattempo, non le dà tregua: geloso, possessivo, ossessionato, il ragazzo è una calamita di oscurità che potrebbe farla a pezzi.
Elsa, però, è disposta a tutto pur di mettere in scacco il re.
Quando un King vuole una cosa, be’, la ottiene.
Aiden vuole possedere Elsa: vuole il suo corpo, la sua mente, il suo spirito. Vuole consumarla e corromperla.
La loro relazione si gioca tra una passione senza freni e scontri di volontà all’ordine del giorno, ma ben presto alcune scioccanti rivelazioni potrebbero allontanare Elsa da Aiden…
Forse, per sempre.
Benvenuti alla Royal Élite School, dove non sono ammessi perdenti.
RATING: 3.75/5
4. Love On The Brain di Ali Hazelwood (STEM Romance; Adult)
TRAMA:
Bee Königswasser lives by a simple code: What would Marie Curie do? If NASA offered her the lead on a neuroengineering project - a literal dream come true - Marie would accept without hesitation. Duh. But the mother of modern physics never had to co-lead with Levi Ward.
Sure, Levi is attractive in a tall, dark, and piercing-eyes kind of way. But Levi made his feelings toward Bee very clear in grad school - archenemies work best employed in their own galaxies far, far away.
But when her equipment starts to go missing and the staff ignore her, Bee could swear she sees Levi softening into an ally, backing her plays, seconding her ideas... devouring her with those eyes. The possibilities have all her neurons firing.
But when it comes time to actually make a move and put her heart on the line, there's only one question that matters: What will Bee Königswasser do?
RATING: 4/5
5. Il Libro dei Libri Ne/oN di AA. VV. (Compendio)
RATING: N/A
6. Twisted Kingdom di Rina Kent (Dark Romance, Adult)
Menzogne e verità taciute: il passato di Elsa è molto diverso da quello che la ragazza immaginava, e ciò che scopre rischia di trascinarla in un vortice di sensi di colpa che potrebbe non lasciarle via di scampo.
Ma ora che tutti i pezzi sono sulla scacchiera, Aiden è pronto a rischiare ogni cosa pur di vincere, e ha un unico obiettivo: Elsa.
Deve solo riuscire a trasformare quel tragico passato che li ha legati e che rischia di farli soccombere nel loro futuro.
Perché Elsa è sua e Aiden non la lascerà mai andare.
Mai
Benvenuti alla Royal Élite School, dove non sono ammessi perdenti.
RATING: 3.5/5
7. Cross The Line di Simone Soltani (F1 Romance, Adult)
Formula 1 driver Dev Anderson’s career is on the line. After a social media disaster leaves him with an angry team and sponsors threatening to jump ship, he needs someone to help save his image. At a party in Monaco, he bumps into the woman who can fix it all. There’s just one problem: she’s his best friend’s little sister. And, okay, maybe there’s another problem—he kissed her last year and hasn’t been able to stop thinking about it since.
Recent college grad Willow Williams needs a job. She may have a talent for seeing the bright side of any bad situation, but it’s hard to stay positive when she’s struggling to get hired. So when Dev offers her a temporary solution, she can’t help but say yes. Even if it means ignoring the crush she’s had on him since childhood.
Willow and Dev are determined to keep things strictly professional, regardless of old feelings and the blazing chemistry between them. But in the glittering and high-stakes world of Formula 1, some lines are meant to be crossed…
RATING: 4/5
8. Il Dottor Zivago di Boris Pasternak (Classic; Adult)
Boris Pasternak nacque nel 1890 a Mosca. Il suo ingresso nella vita intellettuale russa coincise con la moda del cubofuturismo e con le più accese esperienze di rinnovamento letterario. Ma per quanto animato da un ansioso bisogno di ricerca, egli non dimenticò mai la più genuina tradizione della sua terra, come testimoniano l'opera poetica e, ancor meglio e di più, il romanzo. La sua poesia, così improduttiva ai fini della propaganda, non lo mise mai in buona luce presso le autorità; egli stesso - non per una ben individuata ragione di ordine politico, ma per un preciso bisogno di salvare la libertà dell'arte e del pensiero - sin dal 1930 visse in disparte nella sua dacia di Peredelkino presso Mosca, dove morì nel 1960. Fu in questa volontaria solitudine che maturò e fu scritto II dottor Zivago. Il premio Nobel per la letteratura, conferitogli nel 1958, e l'eco enorme e l'impressione profonda suscitate in tutto il mondo dal romanzo non valsero a toglierlo dall'isolamento né ad attenuare il gelo ufficiale della politica e della letteratura sovietiche. Unanime, la critica di tutto il mondo riconosce che II dottor Zivago si inserisce - per dirla con le parole di Eugenio Montale -"per l'ampiezza del quadro e per la primordialità delle passioni nella tradizione tolstoiana"; e tuttavia, come scrisse Edmund Wilson, esso "non è affatto un romanzo d'antico stampo ... è un romanzo poetico moderno, il cui autore ha letto Joyce, Proust, e Kafka e ... s'è allontanato dai suoi predecessori per inventare, in questo campo, un genere suo proprio ... l'intero libro è una grandiosa, enorme espressione simbolica della visione della vita dell'autore".
RATING: 5/5
9. Saltblood di Francesca De Tores (Historical Fiction; LGBTQ+; Adult) - ARC
In a rented room outside Plymouth in 1685, a daughter is born as her half-brother is dying. Her mother makes a decision: Mary will become Mark, and Ma will continue to collect his inheritance money.
Mary's dual existence will take her to a grand house where she'll serve a French mistress; to the navy where she'll learn who to trust, and how to navigate by the stars; to the army and the battlegrounds of Flanders, following her one true friend; and finding love among the bloodshed and mud. But none of this will stop her yearning for the sea.
Drawn back to the water, Mary must reinvent herself yet again, for a woman aboard a ship is a dangerous thing. This time Mary will become something more dangerous than a woman. She will become a pirate.
Breathing life into the Golden Age of Piracy, Saltblood is a wild adventure, a treasure trove, weaving an intoxicating tale of gender and survival, passion and loss, journeys and transformation, through the story of Mary Read, one of history's most remarkable figures.
RATING: 4/5
10. Il Colore Viola di Alice Walker
TRAMA:
Il colore viola è la storia di due sorelle, Celie e Nettie, in fuga da un padre violento e da un passato di abusi. Mentre Celie, privata dei suoi figli, si ricostruisce a fatica una vita con un matrimonio combinato e una nuova famiglia caotica e bizzarra, di Nettie si perdono le tracce. Ma l’incontro con Shug Avery, la misteriosa cantante di blues di cui suo marito è innamorato da sempre, permetterà a Celie di fare una scoperta, e i legami di sangue torneranno a riannodarsi attraverso gli anni e i continenti.
Al suo primo apparire, nel 1982, Il colore viola conquistò il pubblico e la critica americani per il candore con cui affrontava temi universali come il razzismo, la violenza di genere, la sessualità femminile, vincendo l’anno successivo il Premio Pulitzer e il National Book Award e ispirando uno dei film più amati di Steven Spielberg. Riletto oggi, questo originalissimo romanzo epistolare sorprende ancora per la freschezza linguistica e l’invenzione narrativa, per i suoi personaggi eccentrici e imperfetti, e per la disinvoltura con cui – sfidando le convenzioni letterarie – riesce a immergere una semplice saga familiare nei contorni drammatici della Storia e in quelli magici del mito.
RATING: 4/5
11. Delitto e Castigo di Fyodor Dostoevskij (Classic; Adult)
Raskol'nikov è un giovane che è stato espulso dall'università e che uccide una vecchia usuraia per un'idea, per affermare la propria libertà e per dimostrare di essere superiore agli uomini comuni e alla loro morale. Una volta compiuto l'omicidio, però, scopre di essere governato non dalla logica, ma dal caso, dalla malattia, dall'irrazionale che affiora nei sogni e negli impulsi autodistruttivi. Si lancia cosí in allucinati vagabondaggi, percorrendo una Pietroburgo afosa e opprimente, una città-incubo popolata da reietti, da carnefici e vittime con cui è costretto a scontrarsi e a dialogare, alla disperata ricerca di una via d'uscita.
RATING: 5/5
12. Sanctuary Of The Shadow di Aurora Ascher (Romantasy; Adult) - ARC
Some follow their destiny.
Others fall for it.
For humans, Salizar’s is a place of mystery and wonder. For Harrow, it’s a place to hide from those who slaughtered her entire clan. A haven where she can disguise both her abilities and who she really is.
Until he arrives.
He has no recollection of who—or even what—he is. He only knows that he’s a monster, with wings and powerful abilities never seen before. But beneath the layers of rage and isolation, one glimpse into those inky black eyes reveals a soul that calls out to the loneliness in Harrow.
And so she chooses him.
She is drawn to the mystery of him, her unquenchable need for his kiss. And as powerful enemies align and conspire against them, Harrow knows their only hope is escape.
Now, with every secret she unlocks from his past, a shadow from her own whispers free—luring enemies who will stop at nothing to get their final revenge on Harrow. And she’s given them the perfect weapon…because her winged beast is not what he seems.
But maybe it’s time they finally learn—neither is she.
RATING: 2/5
13. An Education In Malice di ST Gibson (Dark Fantasy; Romance; LGBTQ+; Adult)
"Have you ever wondered how long it would take for a lethal dose of arsenic to kill you?
Thirty-five hours, twenty-nine minutes, and fifteen seconds.
I should know. I counted myself."
Amidst the gaslit alleys and cobblestone streets of Victorian London, two killers find themselves entangled in a waltz they cannot escape.
Alina Lis, a botanist and hobbyist poisoner, has a pastime of killing unsavory men in her twisted sense of poetic justice. When she targets the conceited playboy, Silas Forbes, only to find him in her apothecary the following week, she discovers human men are the least of her problems.
The pair’s unlikely association sparks gossip among affluent society. As their mysterious bond deepens, a chilling truth emerges—concealed identities, lurking foes, and questions as plentiful as the hydra’s head brew within this haunting Gothic tale of violent passion.
Will Silas and Alina find themselves in each other's arms, or will the shadows of their past keep them apart?
RATING: 5/5
16. Not In My Book di Katie Holt (RomCom; Adult) - ENG/ARC
Rosie, an idealistic and passionate Peruvian-American who has grown up without strong ties to her culture, leaves her Tennessee hometown to pursue her dream of making it in New York as a writer. But her plan is derailed when she ends up in class with her arch-nemesis and ex-crush, Aiden Huntington—an obnoxious, surly, and gorgeous literary fiction writer who doesn’t have much patience for the romance genre, or for Rosie.
Rosie and Aiden regularly go to verbal battle in workshop until their professor reaches her breaking point. She allows them to stay in her class on one condition: they must co-write a novel that blends their genres.
The reluctant writing duo can’t help but put pieces of themselves into their accidentally steamy novel, and as they slowly get to know each other, they try to put their differences aside. Meanwhile, their manuscript-in-progress provides an outlet for them to confess their feelings—and explore their attraction toward each other.
When Rosie and Aiden find themselves competing against each other for a potentially career-changing opportunity, the flames of old rivalry reignite, and their once-in-a-lifetime love story is once again at risk of being shelved—unless they can find a way to end the book on their own terms.
RATING: 4.5/5